Vés al contingut

Carlos Fontcuberta guanya el XXXVII Premi Reina Sofia de Composició Musical

El jurat de el Premi Reina Sofia de Composició Musical ha proclamat a Carlos Fontcuberta guanyador de la XXXVII edició, per la seva obra Trencadís.

Carlos Fontcuberta neix a València l'any 1977. Estudia composició amb Ramon Ramos a València i amb Gérard Pesson i J. Manuel López López a París. És guanyador de el Primer Premi "Xavier Montsalvatge" al XXII Premi Joves Compositors Fundació Autor-CNDM i de la convocatòria del Plural Ensemble dirigida a joves compositors el 2011.

Les seves obres han estat interpretades per l'Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre Nationale de Lorraine, Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, Cor de la Generalitat Valenciana, Grup Instrumental de València, Ensemble Espai Sonor, Ensemble d'Arts, Smash Ensemble, Plural Ensemble, Ensamble Cepromusic, Neopercusión, Ensemble l'Itinéraire, Ensemble Orchestrutopica, etc; en auditoris com el Palau dels Arts Reina Sofia, Palau de la Música de València, Teatre Romà de Sagunt, Auditori 400 del Centre d'Art Reina Sofia, Auditori de Barcelona, ​​Teatros de Canal, Teatre Auditori Escorial, Fundació BBVA a Bilbao, Auditori de Saragossa, Arsenal de Metz; i en festivals com Ensems, Festival de Música Contemporània d'Alacant, Festival Acanthes (Metz), Festival Gare du Nord (Basilea), Festival Bernaola, Festival d'Art Sacre de Madrid, Mostra Sonora de Sueca, etc. Actualment és beneficiari d'una Beca Leonardo de la Fundació BBVA per a la composició d'una òpera. Ha estat compositor resident de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana, per a la qual s'ha escrit per encàrrec l'òpera Nits blanques estrenada al Palau de les Arts en versió concert, i Liebestod (Barcarola per a orquestra). Les dues obres queden recollides en un disc monogràfic gravat per l'orquestra sota la direcció de Manuel Galduf. A aquest disc s'afegeix el CD també monogràfic, recentment publicat amb la revista d'art, literatura i música Sibil·la, que li dedica la secció de música del seu últim número. Entre els encàrrecs rebuts destaca la realització d'una obra per al Cor de la Generalitat Valenciana en commemoració del seu XXV aniversari, la composició d'una de les peces obligades per al XV Concurs Internacional de Piano José Iturbi, i l'encàrrec de Ràdio France d'una gravada per l'Orchestre Philharmonique de Radio France pel programa de ràdio Création mondiale de France Musique. Ha rebut més encàrrecs del Grup Instrumental de València, Mostra Sonora de Sueca, Neopercusión, Festival de Música de Cambra "Residències" de Godella i Festival Percudeix de Catarroja.

Més informació

Per a qualsevol dubte en relació a el Premi Reina Sofia, si us plau contacti amb nosaltres.