La Fundació de Música Ferrer-Salat
La Fundació de Música Ferrer-Salat
IMPULSAR EL CONEIXEMENT

Estimular la creació musical

La Fundació de Música Ferrer-Salat va ser creada a Barcelona el 1982 per Carles Ferrer Salat, home emprenedor i polifacètic, per tal d'impulsar i divulgar la música clàssica contemporània.

El seu objectiu inicial era estimular la creació musical en les seves diferents modalitats i, sobretot, contribuir al fet que la música dels compositors fos interpretada, escoltada i difosa. Així, en aquesta primera etapa, la fundació va centrar les seves activitats en la convocatòria i adjudicació, amb una periodicitat anual, de el Premi Reina Sofia de Composició Musical, circumscrit essencialment a l'àmbit nacional.

El 1998, el seu fill Sergi Ferrer-Salat, va passar a ocupar la Presidència i va ampliar progressivament el seu marge d'actuació. Pel que fa a el Premi Reina Sofia de Composició Musical, es decideix incorporar al seu jurat a rellevants membres, tant nacionals com internacionals. El Premi Reina Sofia de Composició Musical és avui dia un guardó plenament consolidat.

El 2007 es va iniciar la col·laboració amb el Festival Internacional de Jazz de Barcelona, ​​mitjançant l'organització i mecenatge en el marc de el festival d'un cicle propi de concerts, sempre centrat en una temàtica concreta. A l'ampliar així l'elenc d'artistes presents al festival, s'ha contribuït a la projecció internacional de la mateixa i a enriquir l'oferta cultural de la ciutat de Barcelona.

LA FORMACIÓ COM A EINA ESTRATÈGICA

L'any 2010, en el marc del seu indestructible compromís amb l'educació musical al nostre país, ensenyament que la Fundació de Música Ferrer-Salat considera un element fonamental en la formació de persones, i com a tal, pedra angular de el progrés social, es inicia una estreta col·laboració amb el Conservatori Superior de Música del Liceu. Aquesta cooperació veu la llum amb les Beques Ferrer-Salat per a estudis al Conservatori del Liceu, destinades a promoure l'excel·lència musical de joves músics en els àmbits de la Música Clàssica, Contemporània, Jazz i la Música Moderna.

Des de la seva gènesi, aquesta aliança amb el Conservatori no ha cessat de desenvolupar-se mitjançant múltiples iniciatives, com l'organització de Concerts i Masterclasses a càrrec d'artistes de renom internacional durant tot l'any o la millora constant dels equipaments de l'Conservatori de Liceu.

El 2020 s'inicia la col·laboració amb ARTransforma. És una entitat sense ànim de lucre fundada el 2009 per professionals de l'art i la cultura amb l'objectiu de fomentar la igualtat d'oportunitats i l'accés universal a l'art i la cultura en qualsevol vessant i disciplina artística. Des ARTransforma se sent intensament el deure de treballar perquè es compleixi el dret de totes les persones (també i sobretot cap a les persones amb risc d'exclusió i en situació de vulnerabilitat) a l'accés a la cultura, a l'educació ia la participació cultural i artística.

Cronología