La Fundació

La Fundació de Música Ferrer-Salat  va ser creada a Barcelona l'any 1982 per Carles Ferrer Salat, home emprenedor i polifacètic, per tal d'impulsar i divulgar la música clàssica contemporània.

El seu objectiu inicial era estimular la creació musical en les seves diferents modalitats i, sobretot, contribuir a que la música dels compositors fos interpretada, escoltada i difosa. Així, en aquesta primera etapa, la fundació va centrar les seves activitats en la convocatòria i adjudicació, amb una periodicitat anual, del Premi Reina Sofía de Composició Musical, circumscrit essencialment a l’àmbit nacional.

Al 1998, el seu fill Sergi Ferrer-Salat, va passar a ocupar la Presidència i va ampliar progressivament el seu marge d’actuació. Pel que fa al Premi Reina Sofía de Composició Musical, es decideix incorporar al seu jurat a rellevants membres tant nacionals com internacionals. Avui dia és un guardó consolidat.

L’any 2007 es va iniciar la col·laboració amb el Festival Internacional de Jazz de Barcelona mitjançant l'organització i el mecenatge, en el marc del festival, d’un cicle propi de concerts, sempre centrat en una temàtica concreta. Ampliant així l'elenc d'artistes presents al festival, s'ha contribuit a la projecció internacional del mateix i enriquir l'oferta cultural de la ciutat de Barcelona.

L'any 2010, en el marc del seu inquebrantable compromís amb l'educació musical en el nostre pais, ensenyança que la Fundació de Música Ferrer-Salat considera un element fonamental en la formació de persones, i com a tal, pedra angular del progrés social, s'inicia una estreta col.laboració amb el Conservatori Superior de Música del Liceu. Aquesta cooperació veu la llum amb les Beques de Música Ferrer-Salat per a estudis en el Conservatori del Liceu , destinades a promoure l'excel·lència musical de joves músics en els àmbits de la Música Clássica, Contemporània, el Jazz i la Música Moderna.

Des de la seva gènesi, aquesta aliança amb el Conservatori no ha cessat de desenvolupar-se mitjançant múltiples iniciatives, com l'organització de Concerts i Masterclasses a càrrec d'artistes de renom internacional durant tot l'any o la millora constant dels equipaments del Conservatori del Liceu.