La Fundació de Música Ferrer-Salat
La Fundació de Música Ferrer-Salat
EMPODERANT ELS JOVES A TRAVÉS DE LA MÚSICA DES DE 1982

Estimular la creació musical

La Fundació de Música Ferrer-Salat va ser creada a Barcelona el 1982 per Carles Ferrer Salat, home emprenedor i polifacètic, per tal d'impulsar i divulgar la música clàssica contemporània.

El seu objectiu inicial era estimular la creació musical en les seves diferents modalitats i, sobretot, contribuir al fet que la música dels compositors fos interpretada, escoltada i difosa. Així, en aquesta primera etapa, la fundació va centrar les seves activitats en la convocatòria i adjudicació, amb una periodicitat anual, del Premi Reina Sofia de Composició Musical, circumscrit essencialment a l'àmbit nacional.

El 1998, el seu fill Sergi Ferrer-Salat va passar a ocupar la Presidència i va ampliar progressivament el seu marge d'actuació. Pel que fa al Premi Reina Sofia de Composició Musical, es decideix incorporar al seu jurat a rellevants membres, tant nacionals com internacionals. El Premi Reina Sofia de Composició Musical és, a dia d'avui, un guardó plenament consolidat.

El 2007 es va iniciar la col·laboració amb el Festival Internacional de Jazz de Barcelona, ​​mitjançant l'organització i mecenatge en el marc del festival, d'un cicle propi de concerts, sempre centrat en una temàtica concreta. A l'ampliar així el ventall d'artistes presents al festival, s'ha contribuït a enriquir l'oferta cultural de la ciutat de Barcelona donant-li una projecció internacional.

LA FORMACIÓ COM A EINA ESTRATÈGICA

L'any 2010, la Fundació de Música Ferrer-Salat seguint el seu indestructible compromís amb l'educació musical al nostre país, inicia una estreta col·laboració amb el Conservatori Superior de Música del Liceu. La Fundació de Música Ferrer-Salat considera l'ensenyament un element fonamental en la formació de les persones i, com a tal, pedra angular del progrés social.

Des de la seva gènesi, aquesta aliança amb el Conservatori no ha cessat de desenvolupar-se mitjançant múltiples iniciatives, com l'organització de Concerts i Masterclasses a càrrec d'artistes de renom internacional durant tot l'any o la millora constant dels equipaments del Conservatori de Liceu.

El 2020 s'inicia la col·laboració amb ARTransforma, una entitat sense ànim de lucre fundada el 2009 per professionals de l'art i la cultura amb l'objectiu de fomentar la igualtat d'oportunitats i l'accés universal a l'art i la cultura en qualsevol vessant i disciplina artística. Des d'ARTransforma se sent intensament el deure de treballar perquè es compleixi el dret de totes les persones (també i sobretot cap a les persones amb risc d'exclusió i en situació de vulnerabilitat) a l'accés a la cultura, a l'educació i a la participació cultural i artística.

Cronología