Premi Reina Sofía de Composició Musical
CREACIÓ MUSICAL PER A ORQUESTRA SIMFÒNICA

PREMI REINA SOFIA DE COMPOSICIÓ MUSICAL

Impulsem la creació musical

Des de la Fundació volem treballar per a què el talent dels nostres compositors sigui valorat, i això passa per a que les seves obres siguin interpretades, reconegudes i escoltades.

El premi

Creat l’any 1983, de la mà de Carles Ferrer Salat, el Premi Reina Sofia de Composició Musical busca estimular la creació d’obres per a orquestra simfònica i les seves diferents modalitats. Històricament, la feina del compositor no ha estat sempre valorada a temps, i avui en dia encara celebrem autors que en el seu moment no van poder veure el reconeixement que realment mereixien. Des de la Fundació volem que això no torni a passar, i que els compositors emergents puguin veure la seva música sent interpretada, reconeguda i escoltada.

Segurament, quan pensem la figura del compositor l’imaginari se’ns escapa cap a èpoques llunyanes. Un passat on els genis creaven i el públic escoltava. Però la realitat és que la creació musical segueix més viva que mai, i és la nostra responsabilitat fer que no passi desaparcebuda. La feina dels compositors enriqueix el nostre present i assegura la continuitat d’aquelles èpoques que sovint venerem dins d’auditoris i conservatoris. Les noves composicions són el tronc de la cultura musical, allò que la farà avançar, portant-nos a tots amb ella. Però, fa soroll l’arbre que cau, si ningú l’escolta? Ara més que mai, el món cultural necessita estructures que en garanteixin la seva continuitat. Desde la Fundació creiem que és fonamental la creació de xarxes de suport que impulsin la feina dels compositors. No només otorgant-los el reconeixement que mereixen, sinó propiciant una plataforma que divulgarà la seva música, donant sentit a la labor de la creació, fent que no s’aturi la roda.

El Premi Reina Sofia de Composició Musical consta d’un concurs per estimular la nova creació dins el panorama musical actual, otorgant un premi de 35.000€ per donar suport i viabilitat a la feina del compositor; un reconeixement dotat de gran prestigi gràcies a la implicació de Sa Majestat la Reina Sofía; i, finalment, l’estrena de l’obra obra guanyadora a càrrec de l’orquestra més important del país, l'Orquestra de Ràdio Televisió Espanyola.

Consulteu aquí

Agraïments

La Fundació de Música Ferrer-Salat agraeix a Sa Majestat la Reina Sofía que hagi acceptat cedir el seu nom al Premi.

La Fundació de Música Ferrer-Salat agraeix també a l’Orquestra de RTVE que hagi dedicat el seu talent en la interpretació per l’estrena de totes les obres guanyadores del Premi Reina Sofía de Composició ´Musical, així com a Ràdio Nacional d’Espanya per la seva labor en la difusió d’aquestes.

Més informació

Per a qualsevol dubte en relació a el Premi Reina Sofia, si us plau contacti amb nosaltres.

Un premi per a estimular la creació musical

El Premi Reina Sofía de Composició Musical està destinat a estimular la creació musical per a orquestra simfònica i per a facilitar als compositors la possibilitat de que la seva música pugui ser interpretada, escoltada i difosa.