Celebració del XII Concert Beques Ferrer-Salat i anunci en primícia dels nous becats pel curs 2022-2023

El passat 5 de maig es va celebrar el XII Concert Beques Ferrer-Salat-Conservatori Liceu, en el qual els assistents van poder gaudir del talent i l’excel·lència interpretativa d’alumnes becats de la convocatòria anterior. Com cada any, en aquest mateix acte i després de tres dies intensos d’audicions, es van anunciar en primícia el nom dels guanyadors de la nova edició d’aquestes beques, per al curs 2022-2023.

Van obrir l’acte el President de la Fundació de Música Ferrer-Salat i President de la Fundació Conservatori Liceu, Sergi Ferrer-Salat, i la Directora General de la Fundació Conservatori Liceu, Maria Serrat, celebrant en el seu discurs la trajectòria i l’èxit d’aquetes convocatòries, que aquest any ja arriben a la dotzena edició.
Amb l’Auditori ple, Maria Serrat donava la benvinguda al públic i anunciava l’increment de nombre de Beques concedides aquest any degut a l’alt nivell vist en les audicions, amb una participació masculina del 55% i d’un 45% femenina, amb predominança de les categories de Jazz i Música Moderna, Vent, Corda i Piano. Aquest any s’han concedit 16 Beques quadriennals i 15 d’Excel·lència d’un any, sent en total 79 les beques concedides en aquesta nova convocatòria.
Per la seva banda, Sergi Ferrer-Salat, assenyalava la importància de generar igualtat d’oportunitats a través de l’accés a l’educació musical i el rol fonamental de la música com a alidada i element clau en la lluita per una societat més equitativa. I posava èmfasi, també, en el paper que han de jugar els joves músics que gaudeixen d’una oportunitat com aquesta: esdevenir un altaveu i disseminar en la societat el gran poder transformador i cohesionador del seu art.
El concert va acollir les actuacions de Pedro Rincón amb guitarra flamenca, de Sara Serrano al piano, d’Aída Saco també amb piano, el trio format per la mezzosoprano Cristina Tena, la soprano Alba Valdivieso i Carlos Bujosa al piano; el trio de la violinista Blanca Albert, Miquel Keenan Fuentes amb violoncel i Miquel Gusi al piano; el duet format per Ricard Prió amb flauta i Claudia Moreno a l’arpa; el quartet de corda format per Dai Mar López i Lluc Montmany amb violí, Ainara Quijada amb viola i Jorge Sierra amb violoncel; i tancant el concert el quintet de jazz amb Sara Lilu Martín de Armas (veu), Víctor Carrascosa amb trompeta, Camil Arcarazo al contrabaix, Alesander Peña amb guitarra elèctrica i Estefania Chamorro a la bateria.
En acabar, Victor Estapé, Director acadèmic del Centre Superior, va anunciar en nom del jurat els guanyadors de les Beques quadriennals Ferrer-Salat-Conservatori Liceu, que per aquesta propera XIII edició s’ha concedit a: Elsa Armengou (Trompeta Jazz), Jorge Bosch (Percussió), Julia Maria Figueres (Piano), Martín Gros (Baix Elèctric), Lluís Gual (Composició), David Guerreiro (Contrabaix Jazz), Júlia López (Oboè), Claudia López (Violí), Pablo López (Clarinet), Pablo Meléndez (Piano), Nil Moreno (Contrabaix), Larraitz Navas (Cant), David Rebull (Violoncel), Pol Requena (Piano), Cristòfol Romaguera (Cant) i Martha Vives (Trompeta Jazz).
Els finalistes van ser: Montserrat Boixadera (Cant), Elisabet Campos (Cant), Sergio Del Boccio (Veu Jazz), Andrea Garcia (Violí), Laura Jalloul (Guitarra Clàssica), Oriol Martínez (Saxòfon), Ferran Mir (Piano), Enric Moya (Violí), Pau Oliver (Piano), Daniela Redondo (Fagot), Christian Salamó (Composició), Pau Serra (Bateria), Marta Torres (Trompeta) i Aitana Torrijo (Cant).
I els guanyadors de les Beques d’Excel·lència d’un any van ser: Arnau Balcells (Piano), Sergi Benaiges (Piano), Pol Cabrera (Saxòfon), Adela Cao (Oboè), Olivia Cortese (Violí), Estefania Chamorro (Bateria), Manuel del Horno (Viola), Clara Enrich (Cant), Miquel Keenan Fuentes (Violoncel), Oriana Larisa Kemelmajer (Piano), Pere Malagelada (Guitarra Elèctrica), Alesander Peña (Guitarra Elèctrica), Queralt Planas (Clarinet), Maria Solé (Piano) i Carlos Villa (Violoncel).
Un any més, es reforça l’aliança entre la Fundació i el Conservatori Liceu a través d’aquest projecte iniciat el 2010 i que té per objectiu possibilitar l’accés a estudis musicals superiors a joves talents, amb el convenciment que la música és un element fonamental en la formació de les persones i, per tant, pedra angular del progrés social.