Coneixem en primícia als guanyadors de les Beques Ferrer-Salat – Conservatori Liceu 2023-2024

Un any més, l’Auditori del Conservatori Liceu ha estat l’escenari del Concert Beques Ferrer-Salat, enguany en la seva XIII edició. El passat 27 d’abril vam poder gaudir del talent i l’excel·lència interpretativa d’alumnes becats de la convocatòria anterior abans de conèixer en primícia el noms dels músics mereixedors de les properes beques d’excel·lència quadriennals i de les beques d’un any.

Van obrir l’acte el President de la Fundació de Música Ferrer-Salat i President de la Fundació Conservatori Liceu, Sergi Ferrer-Salat, i la Directora General de la Fundació Conservatori Liceu, Maria Serrat, celebrant en el seu discurs la trajectòria i l’èxit d’aquetes convocatòries, comptant en aquesta edició amb un total de 257 candidats presentats a les audicions.
Gràcies a la implicació de la Fundació, ha estat possible ampliar el número de beques atorgades, sent 15 les quadriennals i 20 les d’un any, aquestes últimes concedides a aquells alumnes que han acreditat un nivell d’excel·lència durant el curs anterior. Amb aquesta bona notícia obria l’acte Maria Serrat, qui va recordar també el fort compromís del Conservatori Liceu per ajudar aquests joves no només a créixer com a músics sinó també com a persones.
En la mateixa línia, Sergi Ferrer-Salat compartia amb l’auditori, i especialment amb els músics, la importància de prendre consciència de dues qüestions fonamentals: la primera, interioritzar com d’extraordinàriament privilegiats i afortunats són d’haver nascut amb un talent i de viure en un entorn social que els dona la oportunitat de desenvolupar-lo, mentre altres joves que també sobresurten en altres manifestacions artístiques no tenen aquesta possibilitat degut a la gran desigualtat socioeconòmica actual. La segona, que facin tot el possible per ser grans músics i també persones activistes que vagin més enllà dels escenaris i s’impliquin amb el seu entorn per ajudar, a través de la música, a crear una societat més equitativa i justa.
El concert va acollir les actuacions d’Alba Valdivieso (soprano) i Claudia Moreno (arpa), la posada en escena a dos pianos d’Erney Acosta i Jannai Torné, de Gerard Pujol (bombardí) i Daniel Evangelisti (piano), dels alumnes components de la Camerata Conservatori Liceu i, tancant el concert amb repertori jazz a càrrec d’Eva Verde (veu), Sala Lilu Martín de Armas (veu), Elsa Armengou (trompeta), David Padilla (saxòfon alto), Alesander Peña (guitarra elèctrica), Ot Granados (contrabaix) i Pau Serra (bateria).
En acabar, Victor Estapé, Director acadèmic del Centre Superior, va anunciar en nom del jurat els guanyadors de les Beques quadriennals per a cursar tots els estudis de Grau en Música al Centre Superior de la Fundació Conservatori Liceu, que en aquesta propera edició s’han concedit a:
Claudia Alonso (clarinet), Magí Capdevila (composició), Néstor Díez (piano), Diego Elía (violí), Candela Elía (piano), Jana Gallifa (piano jazz), Pau Garcia Noguera (piano jazz), Oriol Martínez Floro (saxòfon), Pol Mendoza (Violoncel), Maria Molina (cant), Koldo Munné (saxòfon jazz), Miguel Pascual (piano), Perot Rigau (trombó), Miranda Beatriz Rodríguez (violí), Alberto Villaescusa (piano).
I els guanyadors de les Beques d’Excel·lència d’un any van ser:
Àngela Bel (trompa), Pau Camero (cant), Ariadna Cornadó (flauta travessera), Carlos Coronado (guitarra flamenca), Manuel del Horno (viola), Clara Enrich (cant), Marta Esteban (cant), Felipe Andrés González (composició), Roser Julià (violí), Oriana Larisa Kemelmajer (piano), Pere Malagelada (guitarra elèctrica), Ada Masó (flauta travessera), Jordi Pérez (violoncel), Marina Prat (viola), Cala Quintero (baix elèctric), Miguel Ramos (piano jazz), Israel Román (oboè), Joan Rosal (piano), Ivan Sharapov (piano), Maria Solé (piano).
La Fundació i el Conservatori Liceu reforcen un any més la seva aliança a través d’aquest projecte, iniciat el 2010, que té per objectiu generar igualtat d’oportunitats possibilitant l’accés a estudis musicals superiors a joves talents, amb el convenciment que la música és un element fonamental en la formació de les persones i, per tant, pedra angular del progrés social.