PROJECTE D’INVESTIGACIÓ

A pioneering approach

The Ferrer-Salat Music Foundation, the Liceu Conservatory and the research team led by Dr. Miquel Casas are conducting a study to determine the real scope of the power of music.

What is the effect of consistent music practice on the brain of young people? How does this effect translate in terms of school performance? How can it improve the quality of life of young people with neurodevelopmental disorders?

These are some of the questions we aim to answer with this ambitious research project that will analyze more than 6,000 cases of children from the Primary Music project.

After a first stage of mass diagnosis, we will investigate the benefits in school and in terms of personal growth for students with neurodevelopmental disorders. The goal is to effectively systematize music practice, not only as an art, but as a tool to improve all aspects of the student’s lives.

Descobrint el poder de l’educació musical

Després de l’èxit rotund del projecte Primària Musical que la Fundació desenvolupa amb el Conservatori del Liceu, topem amb una qüestió que no podíem deixar sense resoldre: és casualitat que els alumnes que han participat en el projecte hagin millorat també el seu rendiment escolar?

Arran de l’estudi “Projecte Capellades 2011-2021″ dut a terme pel Dr. Miguel Casas, sabem que existeix una relació entre trastorns del neurodesenvolupament no tractats i fracàs escolar. Sense un diagnòstic adequat, aquests joves poden acabar desenvolupant també alteracions de conducta, ansietat, depressions i altres, tenint conseqüències negatives més enllà dels anys d’escolarització.

Hi ha un factor social que la Fundació, d’acord amb els seus valors, no pot ignorar. En les escoles de barris desafavorits es diagnostiquen només 1 de cada 10 escolars que ho necessiten. Actualment es calcula que hi ha uns 120.000 joves sense diagnosticar en risc de fracàs escolar.

A través d’aquesta nova col·laboració entre la Fundació, el Conservatori del Liceu i l’equip d’investigació liderat pel Dr. Casas podrem analitzar una mostra de més de 6.000 alumnes d’escoles de barris en risc d’exclusió que actualment participen en les diferents modalitats del projecte Primària Musical.

Fent seguiment d’aquests infants en un context escolar acompanyat per l’aprenentatge musical, esperem determinar quins efectes positius té la pràctica musical continuada. Amb la campanya massiva de diagnòstic prevista per aquests infants, podrem saber quins són els efectes específics que genera la música els infants amb trastorns del neurodesenvolupament, amb l’objectiu de convertir la música en l’eina que ho canviarà tot.

articles relacionats

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.