Música pel dret a ser nens

La Fundació de Música Ferrer-Salat reitera un cop més el seu compromís amb la integració social col·laborant amb la Fundació Nexe, l’única escola bressol de Catalunya especialitzada en infants amb pluridiscapacitat.

El projecte de la Fundació Nexe vetlla per assegurar l’acompanyament en una etapa especialment sensible per a les famílies de nens amb discapacitat greu: després de passar els primers anys de vida com a pacients, immersos en un entorn mèdic sovint alienant, Nexe treballa en tornar a posar l’experiència del nen al centre, oferint un espai segur on l’infant pugui gaudir, aprendre, créixer i explorar, tal com fan els nens de qualsevol altra escola bressol.

La Fundació de Música Ferrer-Salat reforça els fonaments d’aquesta tasca tan necessària proporcionant el mecenatge per incloure la musicoteràpia en el dia a dia de la Fundació Nexe. La Dra. Catherine Clancy, introdueix la musicoteràpia en la rutina dels infants, no de manera aïllada sinó com element perfectament integrat en el seu dia a dia. Ho fa a través d’un model transdisciplinar: estimulació a través de la música per reforçar les habilitats assolides en les altres teràpies, ja sigui fomentació de la interacció i la socialització i el reforç de la comunicació, la concentració i el moviment, entre altres.

Així, la música impregna cada moment i esdevé la base que ajudarà al nen a créixer, centrant-se sempre en el seu gaudi i felicitat.

Per què musicoteràpia?

La musicoteràpia és la disciplina que converteix la música en una eina, un camí que ens pot acostar als nostres objectius, i una de les prioritats tant per la Fundació Nexe com per la Fundació de Música Ferrer-Salat és que els nens del centre gaudeixin en la seva infantesa com ho fan els nens de les escoles bressol d’arreu del territori.

Un dels factors que treballa la Dra. Clancy és la teràpia enfocada al reforç del “jo” de cada infant. La música pot ser la via a través de la qual descobreixi que té veu i un estímul que l’inciti a moure’s i descobrir el seu entorn. Amb la música, podem ajudar a que torni a ser infant, més enllà de pacient.

Amb aquest objectiu, es treballa una socialització no invasiva o exercicis de ritme i repetició que ensenyen al nen a anticipar allò que pot ocórrer, habilitat amb la qual adquireixen una sensació de seguretat vital pel seu benestar. També aprenen a identificar cançons i prendre-les com a referències, relacionant-les amb moments del seu dia a dia.

xxx