PROJECTE D’INVESTIGACIÓ

Un plantejament pioner al món

La Fundació de Música Ferrer-Salat, el Conservatori del Liceu i l’equip d’investigació liderat pel Dr. Miquel Casas impulsen un estudi que determinarà l’abast real del poder de la música.

Quin efecte té la pràctica musical continuada en els cervells dels més joves? Com es reflecteix aquest efecte en el seu rendiment escolar? Com pot millorar la qualitat de vida dels joves amb trastorns del neurodesenvolupament?

Són algunes de les preguntes que pretenem respondre amb l’ambiciós projecte d’investigació que analitzarà més de 6.000 casos d’infants dins del projecte Primària Musical.

Després d’una primera fase de diagnòstic massiu, es procedirà a observar quins són els beneficis en els àmbits escolar i de creixement personal en estudiants amb trastorns del neurodesenvolupament. L’objectiu és sistematitzar de manera efectiva la pràctica musical, no només com un art, sinó com una eina per millorar tots els aspectes de la vida dels estudiants.

Descobrint el poder de l’educació musical

Després de l’èxit rotund del projecte Primària Musical que la Fundació desenvolupa amb el Conservatori del Liceu, topem amb una qüestió que no podíem deixar sense resoldre: és casualitat que els alumnes que han participat en el projecte hagin millorat també el seu rendiment escolar?

Arran de l’estudi “Projecte Capellades 2011-2021″ dut a terme pel Dr. Miquel Casas, sabem que existeix una relació entre trastorns del neurodesenvolupament no tractats i fracàs escolar. Sense un diagnòstic adequat, aquests joves poden acabar desenvolupant també alteracions de conducta, ansietat, depressions i altres, tenint conseqüències negatives més enllà dels anys d’escolarització.

Hi ha un factor social que la Fundació, d’acord amb els seus valors, no pot ignorar. En les escoles de barris desafavorits es diagnostiquen només 1 de cada 10 escolars que ho necessiten. Actualment es calcula que hi ha uns 120.000 joves sense diagnosticar en risc de fracàs escolar.

A través d’aquesta nova col·laboració entre la Fundació, el Conservatori del Liceu i l’equip d’investigació liderat pel Dr. Casas podrem analitzar una mostra de més de 6.000 alumnes d’escoles de barris en risc d’exclusió que actualment participen en les diferents modalitats del projecte Primària Musical.

Fent seguiment d’aquests infants en un context escolar acompanyat per l’aprenentatge musical, esperem determinar quins efectes positius té la pràctica musical continuada. Amb la campanya massiva de diagnòstic prevista per aquests infants, podrem saber quins són els efectes específics que genera la música els infants amb trastorns del neurodesenvolupament, amb l’objectiu de convertir la música en l’eina que ho canviarà tot.

Talent extraordinari al Concert Liceu Júnior

Talent extraordinari al Concert Liceu JúniorEl passat 26 de març va tenir lloc el Concert Liceu Júnior 2021-2022 a l’Auditori del Conservatori del Liceu on vam gaudir del gran talent de joves músics excepcionals provinents de tot Espanya.Les Beques Liceu Júnior estan...