Oberta la convocatòria del XLII Premi Reina Sofia de Composició Musical

Oberta nova convocatòria per a la XLII edició del Premi Reina Sofia de Composició Musical, certamen que té per objectiu estimular i impulsar la creació de música simfònica. El premi, lliurat cada any per un jurat de compositors de renom internacional, és el de major dotació econòmica a nivell europeu: 100.000€ per assegurar la viabilitat de l’ofici de compositor.

El premi és un prestigiós reconeixement, possible gràcies a la implicació de Sa Majestat la Reina Sofía i a l’oportunitat que suposa que l’obra guanyadora s’estreni i sigui interpretada en primícia per l’orquestra més important a nivell estatal: l’Orquestra Simfònica de RTVE.

Des de l’anterior edició, com a part de dotació del premi, també es duu a terme una col·laboració amb la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE), que programarà i difondrà l’obra premiada en el marc d’una de les seves trobades i gires de l’any 2025.

Des de la Fundació reconeixem la importància de crear xarxes de suport que impulsin i visibilitzin la feina dels compositors per tal que la seva obra sigui reconeguda, interpretada i escoltada.

A banda de rebre aquest important reconeixement, el guanyador del premi és també designat compositor de la Xarxa de Músiques de Catalunya, en el circuit de concerts de Joventuts Musicals de Catalunya, la temporada següent a la concessió del Premi Reina Sofia de Composició Musical.

Aquest nomenament implica l’encàrrec de dues obres de Música de Cambra per a dues formacions diferents, les quals el compositor escull lliurement d’entre els grups participants en la temporada de Xarxa de Músiques, que estrenaran i interpretaran les obres en tots els concerts que protagonitzin dins el circuit. Aquesta col·laboració inclou dues estades per al compositor i les dues formacions musicals escollides, amb l’objectiu d’assajar les obres abans de ser interpretades en el circuit de concerts.

El termini per a la presentació d’obres finalitza el 31 de desembre de 2024. Les persones interessades en participar trobaran més informació de com procedir a les Bases del premi

ARTICLES RELACIONATS

Desplaça cap amunt