EINES PER A LA INTEGRACIÓ SOCIAL

Música des de la base

L’educació musical no només genera un espai per reforçar les eines educatives, sinó que acaba sent una eina en si mateixa

Sabem que la música pot ser un element clau en la formació dels més joves. L’activitat musical potencia el desenvolupament de les eines necessàries per a l’educació i reforça els vincles culturals i emocionals que ens ajuden a avançar com a societat.
Per als més joves, aprendre noves formes de cultura, així com altres llenguatges i capacitats manuals, pot obrir les portes d’un món nou.

Des de la Fundació de Música Ferrer-Salat treballem perquè cap infant quedi exclòs d’aquestes experiències tan importants. És per això que, en col·laboració amb el Conservatori del Liceu i la Fundació Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona, impulsem el programa Educació Primària Musical, un projecte dedicat a la integració social dels entorns més desfavorits a través de la música.
Amb el programa Primària Musical, la Fundació organitza classes de música a escoles de barris vulnerables, amb instruments musicals i tota mena de recursos perquè els nens de qualsevol entorn tinguin accés a l’aprenentatge musical. L’objectiu és transformar vides i barris.

La Fundació de Música Ferrer-Salat, el Conservatori de Liceu i la Fundació Escoles Parroquials de l’Arquebisbat de Barcelona, ​​junts per impulsar el programa Educació Primària Musical.

La música com a eina

El projecte s’inicia amb el curs 2016-2017 a tres escoles primàries de Barcelona: l’escola Bon Pastor, al barri de Bon Pastor; el col·legi Santíssima Trinitat, al barri de Trinitat Vella; i l’escola l’Esperança, al barri de Baró de Viver.

El projecte, que compta amb la col·laboració del Conservatori del Liceu, dota aquestes escoles de músics professionals per impartir les classes, a més d’instruments i altres materials perquè cap infant es quedi enrere. També es concedeixen beques perquè els alumnes que demostrin més talent i compromís puguin seguir els estudis musicals.

En un principi el projecte estava pensat per 1r i 2n de primària, però s’ha anat ampliant fins a satisfer, aquest curs 2020-2021, l’expectativa d’arribar a tots els cursos de l’educació primària.

Paula Sánchez Lahoz, beca cultural a Washington DC

Paula Sánchez Lahoz, beca cultural a Washington DCL’exbecada de la Fundació Ferrer-Salat és seleccionada per l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional pel Desenvolupament.Paula Sánchez Lahoz, violoncel·lista, ha rebut una de les beques Cultural Management...