El privilegi de tocar un instrument històric

Octavi Rumbau

La Fundació de Música Ferrer-Salat tanca el 2021 amb l’entrega de quatre instruments de gran valor històric a alumnes becats que actualment cursen Estudis Superiors de Música al Conservatori del Liceu de Barcelona.

La Fundació, en possessió d’aquestes peces úniques -algunes d’elles relíquies- brinda a alumnes que destaquen per la seva excel·lència l’oportunitat de tocar instruments extraordinaris i de primer ordre d’acord amb les seves qualitats musicals i interpretatives i els cedeix l’ús durant tot un curs acadèmic per al seu desenvolupament artístic.

Al talent del músic l’acompanya la singularitat de l’instrument i junts esdevenen coprotagonistes d’una mateixa història.

Instruments únics

En aquesta ocasió, tots els instruments són de corda fregada. Un violí Johannes Theodorus Cuypers de l’any 1769 ha estat cedit a una alumna de tercer curs, i un altre violí, en aquest cas un Joseph Gagliano filius Nicolai del 1798, a un alumne de quart curs.

Una altra alumna de quart curs té l’oportunitat de gaudir d’una altra peça, si bé de menys antiguitat, igualment singular, com és una viola Marinus Capichioni de l’any 1966. I per últim, un violoncel Charles Adolphe Gand, de 1854, ha estat cedit a un alumne de tercer curs.

Talent extraordinari al Concert Liceu Júnior

Talent extraordinari al Concert Liceu JúniorEl passat 26 de març va tenir lloc el Concert Liceu Júnior 2021-2022 a l’Auditori del Conservatori del Liceu on vam gaudir del gran talent de joves músics excepcionals provinents de tot Espanya.Les Beques Liceu Júnior estan...