PREMI REINA SOFIA DE COMPOSICIÓ MUSICAL

40 anys al costat de la cultura

«… amb aquest premi demostreu conèixer perfectament l’esforç i el risc que suposa actualment emprendre la difícil i fascinant aventura creativa, i us ho vull agrair».

—Joan Guinjoan, 1983, Ir Premi Reina Sofia de Composició Musical.

El Premi Reina Sofia de Composició Musical, lliurat cada any per un jurat de compositors de prestigi internacional, vol ser la plataforma necessària per estimular la creació de noves obres de repertori orquestral.

És probable que, en pensar en la figura del compositor, l’imaginari es remunti a èpoques llunyanes, a un passat on els genis creaven i el públic escoltava. Any rere any, omplim teatres i auditoris per celebrar obres que ja són centenàries. Però la realitat és que la creació musical segueix més viva que mai, el batec de la nostra cultura se sent amb força i tenim la responsabilitat de fer que no passi desapercebuda. La feina dels compositors enriqueix el nostre present i assegura la continuïtat del llegat que venerem en auditoris i conservatoris. Des de la Fundació sabem que la creació de xarxes de suport que impulsin la feina dels compositors, tal com es feia en èpoques passades, és fonamental. No només perquè rebin el reconeixement que es mereixen, sinó per crear una plataforma que divulgui la seva música, per donar sentit a la labor de creació i per fer que la seva obra sigui reconeguda, interpretada i escoltada.

El Premi Reina Sofia de Composició Musical està dotat amb 100.000€ per assegurar la viabilitat de l’ofici de compositor. Aquest reconeixement tan prestigiós és possible gràcies a la implicació de Sa Majestat la Reina Sofía. Finalment, l’obra guanyadora serà interpretada per l’orquestra més important del país, l’Orquestra Simfònica de Radiotelevisió Espanyola.

El Premi Reina Sofia de Composició Musical vol vetllar perquè la nova música dels nostres compositors sigui interpretada, escoltada, i per tant, valorada.